- Tytuł projektu: „Pokój moich marzeń”
- Opiekun projektu: Katarzyna Świątkowska
- Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa w Wandalinie
- Klasa realizująca projekt: VII
Treści nauczania związane z realizacją projektu:
Obliczenia w geometrii. Uczeń:
- oblicza pola: trójkąta, kwadratu, prostokąta, rombu, równoległoboku, trapezu, przedstawionych na rysunku oraz w sytuacjach praktycznych, w tym także dla danych wymagających zamiany jednostek i w sytuacjach z nietypowymi wymiarami, na przykład pole trójkąta o boku 1 km i wysokości 1 mm;
- stosuje jednostki pola: mm2, cm2, dm2, m2, km2, ar, hektar (bez zamiany jednostek w trakcie obliczeń);
Zadania tekstowe. Uczeń:
5. do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym stosuje poznaną wiedzę z zakresu arytmetyki i geometrii oraz nabyte umiejętności , a
także własne poprawne metody;
Obliczenia praktyczne. Uczeń:
8. oblicza rzeczywistą długość odcinka, gdy dana jest jego długość w skali oraz długość odcinka w skali, gdy dana jest jego rzeczywista długość;
Cele ogólne projektu:
- Zapoznanie uczniów z zasadami pracy nad projektem
- Przedstawienie korzyści płynących z takiej metody pracy
- Samodzielne dobranie wymiarów pokoju, które odpowiadają rzeczywistym warunkom
- Przyswojenie podstawowych pojęć dotyczących wykonywania pokoju w skali
- Rozwój wyobraźni przestrzennej
- Samodzielne wykonanie obliczeń dotyczących pół: pole podłogi- wyłożenie panelami, płytkami, pole ścian, pola mebli
- Wdrożenie uczniów do korzystania z nowoczesnych technologii, w celu wykonania projektu pokoju (dla chętnych)
Cele szczegółowe:
- Wykonanie plakatu, na którym będzie przyklejony projekt- rzut „pokoju marzeń” ( kartka A4 wykonana odręcznie lub w programie graficznym i wydrukowana) w wybranej przez siebie skali wraz z obliczeniami wymiarów pokoju rzeczywistego i ich zamiany w skali.
- Wykonanie obliczeń dotyczących potrzebnych materiałów na udekorowanie wnętrza: ilości paneli na podłogę, pola ścian i ilość potrzebnej farmy na jej pomalowanie, wielkość biurka itp.
Pomoce dydaktyczne:
– karton papieru, klej, nożyczki
-metrówka
-podręcznik
-program graficzny (opcjonalnie).
Wsparcie opiekuna projektu:
– rozmowy podczas lekcji matematyki na teams
– konsultacje poprzez wiadomości Messenger lub przez dziennik elektroniczny.
Realizacja projektu
I etap 26.11-30.11.20 r- wykonanie projektu zrzutu pokoju z góry i przesłanie do nauczyciela
II etap 01.12-04.12.20 r- sprawdzenie poprawności wykonanych obliczeń ( dobranie zespołów 2 i 3 osobowych, które sprawdzą swoje projekty)
III etap 15.12.20- przygotowanie plakatów, które uzupełnione są o projekt i obliczenia dotyczące dekorowania wnętrza.
Przesłanie zdjęć plakatów w odpowiedzi do zadania ( 2 zdjęcia- 1 zdjęcie zrzut pokoju, 2 zdjęcie- cały plakat).
Czas realizacji:
26.11.2020 r-15.12.2020 r.
Sposób prezentacji projektu
– przekazanie zdjęć z prezentacją do oceny ( w trakcie zdalnej nauki)
– wykonanie galerii w szkole (po powrocie do szkoły) i na stronie internetowej szkoły (galeria zdjęć).
– prezentacja prac podczas zajęć zdalnych.
Ocena projektu ( każdy punkt oceniany w skali 1-3):
- Poprawność wykonania prac;
- Oryginalność podejścia do prezentowanych treści;
- Pracochłonność i estetyka wykonania;
- Wkład pracy i wykorzystanie technologii komputerowej.
- Ciekawa analiza prezentowanych treści. dotyczących dekorowania wnętrza pokoju.
Prace wyróżnione: