|
|
|
Jak realizujemy projekty współfinansowane ze środków UE |
|
|
|
|
|
W naszej szkole, od 4 marca 2009 roku
realizowany jest projekt pt. "Pracuję na lepszy start". Projekt
współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego
Funduszu Społecznego i będzie trwał do 30 czerwca 2011 roku.
Jest on zgodny ze
strategią UE oraz PO KL, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i
kompetencji w regionach. Działanie 9.1 Wyrównywanie szans
edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych
świadczonych w systemie oświaty; Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie
szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do Edukacji
oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Szkoła otrzymała
kwotę dofinansowania w wysokości 222 617.81 na realizację
dodatkowych zajęć z języka polskiego i matematyki w klasach V i VI
przygotowujących do sprawdzianu kończącego szkołę podstawową ,
odbywają się zajęcia z informatyki w klasie IV, zajęcia wyrównawcze
w klasach I - III, zajęcia logopedyczne oraz zajęcia z gimnastyki
korekcyjnej. Ponadto został przydzielony nauczyciel wspomagający
rozwój ucznia ze specyficznymi trudnościami.
Zajęcia współfinansowane przez UE w ramach EFS służą wszechstronnemu
rozwojowi uczniów biorących udział w projekcie. |
4
marca 2009 |
|
|
Uczniowie klasy VI biorący udział w
projekcie, uczestniczący w zajęciach z matematyki i języka
polskiego, przygotowujących do sprawdzianu kończącego szkołę
podstawową (zadanie 3 i 4) w roku szkolnym 2008/2009 wykazali się
dużymi wiadomościami. Zewnętrzny sprawdzian kompetencji
przeprowadzony przez OKE w Krakowie wykazał, że nasza szkoła
uzyskała średni wynik 24.5 pkt, a więc wyższy niż w gminie- 22.5,
powiecie - 21.5 pkt i województwie- 22.4 pkt. Jest to satysfakcja
dla uczniów, rodziców i nauczycieli. Jest to również motywacja do
uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych w przyszłym roku szkolnym.
|
|
19
czerwca 2009 |
|
|
Zakończyliśmy pierwszy etap projektu, w ramach którego odbywały się
zajęcia z języka polskiego i matematyki przygotowujące do
sprawdzianu kończącego szkołę podstawową dla uczniów klas V i VI,
którzy doskonalili i utrwalali wiedzę, zajęcia z informatyki
wprowadzające w tajniki wiedzy informatycznej uczniów klasy IV,
zajęcia wyrównawcze dla uczniów klas I-III, w których najbardziej
potrzebujący uzyskali profesjonalne wsparcie. Uczniowie z
dysfunkcjami dotyczącymi postawy i wymowy uczestniczyli w gimnastyce
korekcyjnej i zajęciach logopedycznych. Udział w ich przełożył się
na korektę wad wymowy i postawy a także na zupełne wyeliminowanie
tych wad u niektórych dzieci, co zostało stwierdzone w badaniach
kontrolnych prowadzonych przez specjalistę logopedę i
fizjoterapeutę. W budżecie projektu zaplanowano i zakupiono pomoce
dydaktyczne niezbędne do przebiegu zajęć, a wśród nich podręczniki
dla uczniów w łącznej kwocie ok. 12.000 zł. (dwanaście tysięcy zł.)
Ze wsparcia skorzystało 53 uczniów, przy czym należy zaznaczyć, że
niektórzy z nich brali udział w więcej niż jednym zadaniu. Rezultaty
założone na miniony rok szkolny zostały osiągnięte.
Rozpoczęliśmy kolejny rok projektu, w porozumieniu z rodzicami
zajęcia dla uczniów odbywają się w optymalnym czasie pracy. Dzięki
dobrej współpracy rodziców, uczniów i nauczycieli projekt przebiega
sprawnie. |
10
września 2009 |
|
|
W Szkole Podstawowej w Wandalinie w sierpniu 2010r.dobiegł końca
drugi etap projektu "Pracuję na lepszy start" współfinansowanego
przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Uczniowie klasy VI uczestniczący w ramach projektu w dodatkowych
zajęciach z matematyki i języka polskiego przygotowujących do
sprawdzianu kończącego szkołę podstawową, w roku szkolnym 2009/10
uzyskali bardzo dobre wyniki ze sprawdzianu zewnętrznego mierzonego
przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Krakowie. Średni wynik
uczniów naszej szkoły wyniósł 25,12 pkt., a więc wyższy niż: w
gminie 23,86 pkt., w powiecie 23,62 pkt. oraz w województwie 24,39
pkt. Jest to satysfakcja dla uczniów, nauczycieli oraz rodziców
inwestujących w swoje dzieci. Uczestnictwo w projekcie poszerza
zainteresowania, systematyzuje wiedzę a jednocześnie motywuje do
nauki. Osiągane przez uczniów wyniki najlepiej obrazują zasadność
prowadzonych zajęć, które będą kontynuowane w roku szkolnym 2010/11.
W klasach I-III uczniowie objęci pracą dydaktyczną w ramach
prowadzonych zajęć wyrównawczych uzyskali zamierzony przyrost wiedzy
i umiejętności w zakresie badanych edukacji.
Każdy uczestnik zajęć z informatyki przygotował prezentację
multimedialną dotyczącą najważniejszych wydarzeń szkolnych.
Badania przeprowadzone przez specjalistów fizjoterapeutę i logopedę
wykazały celowość prowadzonych zajęć z gimnastyki korekcyjnej i
logopedii. Wynika z nich, że u wszystkich uczniów nastąpiła widoczna
poprawa wykrytych wcześniej wad, zaś u niektórych pełna korekta,
tak, że nie ma wskazań, by uczniowie kontynuowali terapię w nowym
roku szkolnym, jedynie zalecone zostały wizyty kontrolne u
specjalistów.
Zajęcia uczniów były wzbogacone wieloma pomocami dydaktycznymi
zakupionymi ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego
Funduszu Społecznego. |
28
sierpnia 2010 |
|
|
W
Szkole Podstawowej w Wandalinie w czerwcu 2011r. dobiegł końca
realizowany od marca 2009r. projekt "Pracuję na lepszy start"
współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego
Funduszu Społecznego.
Uczniowie klas V i VI uczestniczyli w dodatkowych zajęciach z
matematyki i języka polskiego przygotowujących do sprawdzianu
kończącego szkołę podstawową. Absolwenci naszej szkoły w roku
szkolnym 2010/11 uzyskali wysokie wyniki z zewnętrznego sprawdzianu
kompetencji mierzonego przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w
Krakowie. Średni wynik uczniów naszej szkoły wyniósł 30,9 pkt. na 40
pkt. możliwych do uzyskania a więc wyższy niż w gminie 25,8pkt., w
powiecie 25,00 pkt. oraz w województwie 25,50 pkt. Zatem
uczestnictwo w zajęciach, mających na celu poszerzenie, utrwalenie i
usystematyzowanie wiedzy okazało się zasadne. Jest to satysfakcja
dla uczniów, nauczycieli oraz rodziców inwestujących w swoje dzieci.
W klasach I-III uczniowie objęci pracą dydaktyczną w ramach
prowadzonych zajęć wyrównawczych uzyskali zamierzony przyrost wiedzy
i umiejętności w zakresie badanych edukacji.
Każdy uczestnik zajęć z informatyki w klasie IV przygotował
prezentację multimedialną dotyczącą wydarzeń szkolnych.
W czerwcu zostały przeprowadzone przez specjalistów fizjoterapeutę i
logopedę badania wśród uczestników zajęć z gimnastyki korekcyjnej i
logopedii. Wynika z nich, że u wszystkich uczniów nastąpiła korekta
wad postawy i wymowy. Niektóre dzieci nie mają już wskazań do
kontynuowania terapii, innym jedynie zalecono wizyty kontrolne u
specjalistów.
Zajęcia uczniów były wzbogacone wieloma pomocami dydaktycznymi
zakupionymi ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego
Funduszu Społecznego, takich jak: książki, ćwiczeniówki, słowniki,
figury i bryły geometryczne, pomoce wspomagające pracę dzieci
podczas zajęć logopedycznych oraz wieloraki sprzęt do gimnastyki
korekcyjnej. |
|
Teresa
Lankamer, 26 czerwca 2011 |
|
|
W ramach projektu "Pracuję na lepszy start"
przeprowadzono przez specjalistę fizjoterapeutę badania z gimnastyki
korekcyjnej. |
W roku szkolnym 2012/2013 Szkoła Podstawowa w Wandalinie przystąpiła do realizacji projektu pt. 'Pracujmy razem' - Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej, realizowanym od dnia 01.08.2012r. do dnia 30.07.2013 r. przez Gminę Opole Lubelskie, w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie, 9.1 . Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Podziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
W ramach projektu uczniowie naszej szkoły będą mieli możliwość uczestniczenia w zajęciach:
- dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz rozwijających zainteresowania;
- rozwijających zainteresowania dla uczniów szczególnie uzdolnionych plastycznie.
|
|
|